23 lutego 2022 Udostępnij

6 sposobów, w jakie CRM pomaga rozwijać firmę

Z upływem czasu konkurencja wśród firm i przedsiębiorstw stale rośnie. Wielu przedsiębiorcom kończą się pomysły, jak rozwinąć działalność, zdobyć więcej klientów oraz jak stworzyć i utrzymać z nimi silne relacje.

Jednym ze sposobów jest zastosowanie systemu CRM, znanego także jako Customer Relationship Management (zarządzanie relacjami z klientami). Jest to narzędzie służące do zdobywania większej wiedzy o klientach poprzez intensyfikację komunikacji z nimi w celu wzmocnienia relacji z nimi.

W przeszłości na oprogramowanie CRM mogły sobie pozwolić tylko duże firmy i przedsiębiorstwa, ale obecnie platformy CRM są dostępne dla firm o różnej skali działalności. Najczęściej używanym przykładem najlepszego CRM dla nieruchomości jest HubSpot, bardzo intuicyjne narzędzie do automatyzacji marketingu dla zespołów. Istnieje niezliczona ilość sposobów, w jakie CRM może pomóc w rozwoju Twojej firmy, więc oto sześć sposobów, w jaki może to zrobić:

1. Generowanie leadów

Najpopularniejszym sposobem, w jaki CRM może pomóc w rozwoju firmy, jest dotarcie do właściwych klientów. Gdy przedkładasz liczbę potencjalnych klientów nad jakość, tracisz czas i rozczarowujesz się, gdy okazuje się, że niektórzy z nich nie są nawet zainteresowani Twoją firmą.

Właśnie dlatego rozwiązanie CRM może pomóc zminimalizować ten błąd. Dzięki CRM będziesz w stanie wygenerować więcej leadów. CRM pozwala na generowanie leadów poprzez pokazanie, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z Twoją firmą i jaki rodzaj treści najbardziej ich przyciąga. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie tworzyć treści, które przyciągną więcej klientów.

2. Usprawnienie metod komunikacji

Podczas przeglądania zawartości Twojej firmy wielu klientów chciałoby mieć możliwość skontaktowania się lub nawiązania jakiejś formy komunikacji z pracownikiem lub kierownikiem Twojej firmy. Oprogramowanie CRM udostępnia wszystkie informacje kontaktowe, które są potrzebne do utrzymywania kontaktu z klientami.

Można na przykład wysyłać wiadomości e-mail lub SMS do klientów, aby informować ich o specjalnych ofertach i rabatach, aby jako pierwsi mogli je sprawdzić. Jeśli klient ma jakiekolwiek wątpliwości dotyczące jednego z Twoich produktów, powinien mieć możliwość skontaktowania się z Tobą lub jednym z Twoich pracowników, aby rozwiać swoje wątpliwości.

3. Wzrost produktywności

Jeśli chodzi o zwiększenie produktywności w Twojej firmie za pomocą CRM, możesz to zrobić na wiele sposobów, np:

- Dostosowane do potrzeb klienta treści

Czasami klienci mogą zdecydować się na zaprzestanie korzystania lub kupowania treści od Twojej firmy tylko dlatego, że są nimi znudzeni lub nie znajdują w nich nic interesującego dla siebie.

Dlatego tak ważne jest dostosowanie treści do zainteresowań klientów, aby byli oni zadowoleni. Z pomocą oprogramowania CRM, które szybko gromadzi informacje o klientach, można tworzyć treści dostosowane do ich potrzeb.

- Mniej czasu na szkolenie nowych pracowników

Wszyscy wiemy, jak czasochłonne może być szkolenie nowych pracowników. Oprogramowanie CRM pozwala jednak zaoszczędzić ten czas, pomagając nowym pracownikom w zrozumieniu umiejętności niezbędnych do nawiązywania kontaktów z klientami i pomagania im w ich potrzebach w sposób skuteczny i bardzo szybki.

- Monitorowanie postępów i wydajności zespołu

Należy pamiętać, że klienci nie są jedyną rzeczą, na której trzeba się skupić prowadząc firmę; trzeba także monitorować wyniki pracy zespołu. Na szczęście system CRM może pomóc w bezproblemowym śledzeniu postępów i wydajności zespołu, dzięki czemu można mieć pewność, że zespół dobrze wykonuje swoją pracę i że nikt nie napotyka na trudności.

Z pomocą CRM dowiesz się, w którym obszarze Twój zespół jest słaby i co musi zrobić, aby się poprawić. Twój zespół będzie mógł również dzielić pracę między swoich członków, oszczędzając przy tym czas.

- Poprawa doświadczeń klientów

Doświadczenie klienta jest jednym z najważniejszych czynników, na których należy się skupić podczas prowadzenia firmy. Reputacja firmy zależy od tego, jak dobre lub złe są doświadczenia klientów. Jeśli doświadczenie klienta jest dobre, będzie on o tym mówił i pisał dobre recenzje. Należy pamiętać, że na decyzję klienta o powrocie lub nie, ma wpływ jego doświadczenie z klientem.

Dlatego też należy znaleźć sposoby na poprawę doświadczeń klientów poprzez unowocześnianie placówek i produktów zgodnie z ich zainteresowaniami i zakresem zakupów. Dzięki temu zyskasz lojalność klientów i zmniejszysz ich utratę.

4. Ulepsz segmentację

Segmentacja klientów to proces dzielenia bazy klientów na kategorie w zależności od ich podobnych zainteresowań. W ten sposób będziesz w stanie nawiązać kontakt z klientami i komunikować się z nimi osobiście, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć kampanie marketingowe w oparciu o ich upodobania i zainteresowania.

Segmentacja CRM to proces personalizacji doświadczeń klienta. Powszechnie wiadomo, że większość klientów otwiera wiadomości i e-maile tylko wtedy, gdy są one do nich adresowane lub spersonalizowane zgodnie z ich upodobaniami, dlatego przed wysłaniem ich do klientów należy upewnić się, że wiadomości są spersonalizowane.

Aby opracować skuteczny plan segmentacji klientów, musisz dysponować systemem CRM, który z łatwością podzieli dane klientów na kategorie i umożliwi zbieranie informacji z innych systemów w celu stworzenia profili klientów. CRM powinien zapewniać narzędzia analityczne, raporty, spójny system zarządzania kontaktami oraz kilka rodzajów pól danych.

Wnioski

Szukanie sposobów na rozwój i wzrost firmy to trudne zadanie, a bez odpowiednich narzędzi może stać się niewiarygodnym wyzwaniem.

Z pomocą oprogramowania CRM można rozwijać firmę, śledzić relacje klientów z marką i udoskonalać strategie generowania leadów. Każda platforma CRM ma swój własny zestaw funkcji, które mogą pomóc firmom w odkrywaniu informacji sprzyjających konwersji i zwiększaniu zaangażowania klientów.


Autor Bio

Shoaib świadczy usługi ghostwritingu i copywritingu. Jego wykształcenie techniczne i biznesowe pomaga mu w poruszaniu się po tematach takich jak kariera i produktywność w biznesie, tworzenie stron internetowych i marketing cyfrowy. Sporadycznie pisze artykuły dla CRM z branży nieruchomości.