6 sposobów, w jakie CRM pomaga rozwijać firmę
Z upływem czasu konkurencja wśród firm i przedsiębiorstw stale rośnie. Wielu przedsiębiorcom kończą się pomysły, jak rozwinąć działalność, zdobyć więcej klientów oraz jak stworzyć i utrzymać z nimi silne relacje.
Jednym ze sposobów jest zastosowanie systemu CRM, znanego także jako Customer Relationship Management (zarządzanie relacjami z klientami). Jest to narzędzie służące do zdobywania większej wiedzy o klientach poprzez intensyfikację komunikacji z nimi w celu wzmocnienia relacji z nimi.
W przeszłości na oprogramowanie CRM mogły sobie pozwolić tylko duże firmy i przedsiębiorstwa, ale obecnie platformy CRM są dostępne dla firm o różnej skali działalności. Najczęściej używanym przykładem najlepszego CRM dla nieruchomości jest HubSpot, bardzo intuicyjne narzędzie do automatyzacji marketingu dla zespołów. Istnieje niezliczona ilość sposobów, w jakie CRM może pomóc w rozwoju Twojej firmy, więc oto sześć sposobów, w jaki może to zrobić:
1. Generowanie leadów
Najpopularniejszym sposobem, w jaki CRM może pomóc w rozwoju firmy, jest dotarcie do właściwych klientów. Gdy przedkładasz liczbę potencjalnych klientów nad jakość, tracisz czas i rozczarowujesz się, gdy okazuje się, że niektórzy z nich nie są nawet zainteresowani Twoją firmą.
Właśnie dlatego rozwiązanie CRM może pomóc zminimalizować ten błąd. Dzięki CRM będziesz w stanie wygenerować więcej leadów. CRM pozwala na generowanie leadów poprzez pokazanie, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z Twoją firmą i jaki rodzaj treści najbardziej ich przyciąga. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie tworzyć treści, które przyciągną więcej klientów.
2. Usprawnienie metod komunikacji
Podczas przeglądania zawartości Twojej firmy wielu klientów chciałoby mieć możliwość skontaktowania się lub nawiązania jakiejś formy komunikacji z pracownikiem lub kierownikiem Twojej firmy. Oprogramowanie CRM udostępnia wszystkie informacje kontaktowe, które są potrzebne do utrzymywania kontaktu z klientami.
Można na przykład wysyłać wiadomości e-mail lub SMS do klientów, aby informować ich o specjalnych ofertach i rabatach, aby jako pierwsi mogli je sprawdzić. Jeśli klient ma jakiekolwiek wątpliwości dotyczące jednego z Twoich produktów, powinien mieć możliwość skontaktowania się z Tobą lub jednym z Twoich pracowników, aby rozwiać swoje wątpliwości.
3. Wzrost produktywności
Jeśli chodzi o zwiększenie produktywności w Twojej firmie za pomocą CRM, możesz to zrobić na wiele sposobów, np:
- Dostosowane do potrzeb klienta treści
Czasami klienci mogą zdecydować się na zaprzestanie korzystania lub kupowania treści od Twojej firmy tylko dlatego, że są nimi znudzeni lub nie znajdują w nich nic interesującego dla siebie.
Dlatego tak ważne jest dostosowanie treści do zainteresowań klientów, aby byli oni zadowoleni. Z pomocą oprogramowania CRM, które szybko gromadzi informacje o klientach, można tworzyć treści dostosowane do ich potrzeb.
- Mniej czasu na szkolenie nowych pracowników
Wszyscy wiemy, jak czasochłonne może być szkolenie nowych pracowników. Oprogramowanie CRM pozwala jednak zaoszczędzić ten czas, pomagając nowym pracownikom w zrozumieniu umiejętności niezbędnych do nawiązywania kontaktów z klientami i pomagania im w ich potrzebach w sposób skuteczny i bardzo szybki.
- Monitorowanie postępów i wydajności zespołu
Należy pamiętać, że klienci nie są jedyną rzeczą, na której trzeba się skupić prowadząc firmę; trzeba także monitorować wyniki pracy zespołu. Na szczęście system CRM może pomóc w bezproblemowym śledzeniu postępów i wydajności zespołu, dzięki czemu można mieć pewność, że zespół dobrze wykonuje swoją pracę i że nikt nie napotyka na trudności.
Z pomocą CRM dowiesz się, w którym obszarze Twój zespół jest słaby i co musi zrobić, aby się poprawić. Twój zespół będzie mógł również dzielić pracę między swoich członków, oszczędzając przy tym czas.
- Poprawa doświadczeń klientów
Doświadczenie klienta jest jednym z najważniejszych czynników, na których należy się skupić podczas prowadzenia firmy. Reputacja firmy zależy od tego, jak dobre lub złe są doświadczenia klientów. Jeśli doświadczenie klienta jest dobre, będzie on o tym mówił i pisał dobre recenzje. Należy pamiętać, że na decyzję klienta o powrocie lub nie, ma wpływ jego doświadczenie z klientem.
Dlatego też należy znaleźć sposoby na poprawę doświadczeń klientów poprzez unowocześnianie placówek i produktów zgodnie z ich zainteresowaniami i zakresem zakupów. Dzięki temu zyskasz lojalność klientów i zmniejszysz ich utratę.
4. Ulepsz segmentację
Segmentacja klientów to proces dzielenia bazy klientów na kategorie w zależności od ich podobnych zainteresowań. W ten sposób będziesz w stanie nawiązać kontakt z klientami i komunikować się z nimi osobiście, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć kampanie marketingowe w oparciu o ich upodobania i zainteresowania.
Segmentacja CRM to proces personalizacji doświadczeń klienta. Powszechnie wiadomo, że większość klientów otwiera wiadomości i e-maile tylko wtedy, gdy są one do nich adresowane lub spersonalizowane zgodnie z ich upodobaniami, dlatego przed wysłaniem ich do klientów należy upewnić się, że wiadomości są spersonalizowane.
Aby opracować skuteczny plan segmentacji klientów, musisz dysponować systemem CRM, który z łatwością podzieli dane klientów na kategorie i umożliwi zbieranie informacji z innych systemów w celu stworzenia profili klientów. CRM powinien zapewniać narzędzia analityczne, raporty, spójny system zarządzania kontaktami oraz kilka rodzajów pól danych.
Wnioski
Szukanie sposobów na rozwój i wzrost firmy to trudne zadanie, a bez odpowiednich narzędzi może stać się niewiarygodnym wyzwaniem.
Z pomocą oprogramowania CRM można rozwijać firmę, śledzić relacje klientów z marką i udoskonalać strategie generowania leadów. Każda platforma CRM ma swój własny zestaw funkcji, które mogą pomóc firmom w odkrywaniu informacji sprzyjających konwersji i zwiększaniu zaangażowania klientów.
Autor Bio
Shoaib świadczy usługi ghostwritingu i copywritingu. Jego wykształcenie techniczne i biznesowe pomaga mu w poruszaniu się po tematach takich jak kariera i produktywność w biznesie, tworzenie stron internetowych i marketing cyfrowy. Sporadycznie pisze artykuły dla CRM z branży nieruchomości.
VSzukając nowej pracy każdy uczestniczy w wielu rozmowach kwalifikacyjnych i dość często ludzie nie wiedzą jak się do nich przygotować i jak odpowiadać na pytania, aby zrobić dobre wrażenie i zdobyć stanowisko. Dziś przedstawimy Ci kilka wskazówek jak wyróżnić się podczas rozmowy...
V Erasmus dla młodych przedsiębiorców to program wymiany ponadnarodowej, który oferuje nowym przedsiębiorcom i osobom chcącym założyć firmę możliwość uczenia się od doświadczonych przedsiębiorców, którzy prowadzą małe firmy w innych krajach Unii Europejskiej. iED zapewnia...
Wykorzystaj w pełni swój biznesplan
VChociaż podstawowym zastosowaniem biznesplanu jest przekonanie kredytodawców i grantodawców, aby dali Ci pieniądze, których potrzebujesz, aby rozpocząć działalność, nie powinieneś lekceważyć biznesplanu jako narzędzia, które możesz wykorzystać, aby zapewnić, że Twój nowy biznes...