
Początek ma decydujące znaczenie dla szkolenia w przedsiębiorstwie
Wartość zasobów ludzkich wzrasta z każdym rokiem. Stają się one ważnym czynnikiem konkurencyjności firmy. Naturalne jest, że właściciele firm zdają sobie sprawę, że bardzo ważne jest posiadanie profesjonalnych i wykwalifikowanych pracowników oraz stałe podnoszenie ich efektywności. Szkolenia i seminaria mają tu kluczowe znaczenie. Wiedza zawodowa może się łatwo wyczerpać, co obniża kwalifikacje specjalistów. Szybki rozwój technologiczny stwarza sytuację, w której pracownicy muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności techniczne i wiedzę. Firmy funkcjonują w atmosferze dużej konkurencji, która wymaga podnoszenia jakości produkowanych przez nie usług i towarów. Rozwój zasobów ludzkich odbywa się poprzez szkolenia w miejscu pracy, wymianę doświadczeń, różnego rodzaju seminaria, warsztaty itp. Wiodące firmy mają specjalne działy zajmujące się rozwojem i szkoleniem personelu. Takie firmy przeznaczają około 2-10% swojego budżetu płacowego na rozwój zawodowy swoich pracowników. Oprócz korzystnego wpływu na wyniki finansowe firmy, szkolenia tworzą przyjemną atmosferę w firmie, zwiększają motywację pracowników i ich lojalność.
Od czego zacząć?
Aby szkolenia były efektywne, muszą być doskonale zaplanowane. System szkoleń musi spełniać wymagania i cele firmy. Przy opracowywaniu programu nauczania należy wziąć pod uwagę poziom pracowników i obszary ich działalności. Należy brać pod uwagę tylko te tematy, które przyniosą firmie wartość dodaną. Programy szkoleń muszą pomóc pracownikom w osiągnięciu postawionych przed nimi celów, powinny być także zgodne ze strategią organizacji.
Przede wszystkim dział HR musi przeprowadzić analizę luk i określić poziom profesjonalizmu pracowników oraz zdecydować, jakich umiejętności i wiedzy brakuje, aby mogli oni osiągnąć wyznaczone cele. Po określeniu zadań szkoleniowych kierownictwo powinno zdecydować, czy będzie to szkolenie wewnętrzne, czy zewnętrzne. Należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Następnie należy wybrać odpowiednią formę kształcenia. Może to być seminarium, warsztat, wykład itp.
Kierownicy muszą stworzyć pozytywną motywację wśród swoich pracowników, aby ci ostatni mogli postrzegać szkolenia jako dodatkową korzyść, a nie jako możliwość opuszczenia dnia pracy lub, co gorsza, jako karę. Pracownicy powinni jasno rozumieć, po co biorą udział w szkoleniu i jak wykorzystają zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce.
IED jako część Cyfrowych Centrów Innowacji
VW dniu 19 kwietniath, 2016 r. Komisja Europejska uruchomiła pierwszą inicjatywę związaną z przemysłem w ramach pakietu Jednolitego Rynku Cyfrowego. Inicjatywa ta została stworzona w oparciu o rosnącą liczbę krajowych inicjatyw na rzecz przemysłu opartego na cyfryzacji. Jej celem jest...
VO co chodzi? W związku z rosnącą liczbą ludności na świecie i związanym z tym wzrostem zapotrzebowania na produkty funkcjonalne do żywności, pasz, nutraceutyków, kosmetyków, farmaceutyków itp. przemysł i ośrodki akademickie poszukują alternatywnych źródeł składników bioaktywnych...
VNawet w obecnej erze cyfrowej wiele osób jest odpornych na zmiany, choć na szczęście nie starają się naśladować XIX-wiecznych luddystów, którzy niechętnie podchodzą do postępu. Nowoczesna organizacja musi zaakceptować fakt, że innowacje są częścią szybko zmieniającego się...