7 lipca 2022 Udostępnij

Poprawa doświadczenia pacjentów poprzez dostęp do mediów i Wifi

Spędzanie czasu w szpitalu rzadko jest przyjemnym doświadczeniem dla pacjenta. Długi czas oczekiwania, zatłoczone oddziały i poczucie izolacji od rodziny mogą sprawić, że pobyt w szpitalu będzie stresujący, zwłaszcza w przypadku dłuższych pobytów jako pacjent stacjonarny.

Badanie przeprowadzone w 2021 roku przez The Beryl Institute podkreśliło potrzebę wdrożenia przez organizacje opieki zdrowotnej procesów mających na celu poprawę doświadczeń pacjentów poprzez zapewnienie, że czują się oni wysłuchani i że komunikacja z nimi jest skuteczna. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest dostęp do mediów i WiFi.

Dostęp do Internetu można wdrożyć w służbie zdrowia na kilka sposobów. Rozwiązaniem, które obejmuje łatwo dostępne WiFi i rozrywkę jest Patient Engagement Platform (PEP), cyfrowe narzędzie, które dostarcza informacji na temat opieki zdrowotnej z poziomu smartfona lub tabletu pacjenta.

Platforma PEP oferuje również radio szpitalne, mapy terenu, gry cyfrowe, rejestrację wizyt, bezpłatną telewizję, a nawet cyfrowe zamawianie posiłków za pośrednictwem WiFi z dostępem dla gości.

Chociaż rozrywka oferowana przez PEP jest ważna, doświadczenie pacjenta ma na celu poprawę wyników. Dzięki dostępnym informacjom na temat opieki zdrowotnej pacjenci mogą być edukowani na temat swojego stanu zdrowia i aktywnie angażować się w opiekę.

Aktualne problemy związane z opieką zdrowotną

Długi czas oczekiwania, braki kadrowe i cięcia budżetowe to niektóre z bieżących problemów, z którymi stale boryka się branża opieki zdrowotnej. W przypadku COVID-19 problemy te tylko się pogorszyły. Prawie jedna trzecia lekarzy stwierdziła, że wpływ pandemii znacznie pogorszył opiekę nad pacjentami nieobjętymi programem COVID.

Nawet bez pandemii są pewne rzeczy, których szpitale nie mogą uniknąć. Od zgubienia się w obiektach do poczucia izolacji i znudzenia, wiele rzeczy może zrujnować normalne doświadczenie pacjenta z systemem opieki zdrowotnej.

Badania wykazały, że lepsze doświadczenia pacjentów prowadzą do lepszych wyników zdrowotnych, więc stosowanie taktyki takiej jak inwestowanie w PEP może tylko poprawić sytuację dla wszystkich zaangażowanych.

Informowanie pacjentów

W szczytowym okresie pandemii 64% osób przynajmniej raz dziennie spotykało się z fałszywymi lub wprowadzającymi w błąd informacjami na temat zdrowia, dlatego pacjentom trudno było znaleźć granicę między faktami a fikcją.

Dzięki PEP pracownicy służby zdrowia mogą łatwo dzielić się z pacjentami najważniejszymi informacjami na temat ich podróży zdrowotnej i uzyskać dostęp do treści edukacyjnych. Informacje te mogą być na bieżąco aktualizowane, aby w sposób proaktywny odpowiadać na zmieniające się potrzeby pacjentów.

Otrzymanie diagnozy może być dla pacjentów stresującym doświadczeniem i może prowadzić do tego, że nie zapamiętają oni wszystkich informacji. W rzeczywistości badania wykazały, że do 80% informacji przekazywanych pacjentom przez lekarzy jest zapominanych niemal natychmiast.

Dzięki cyfrowemu rozwiązaniu angażującemu pacjentów, takiemu jak PEP, pacjenci mogą uzyskać dostęp do większej ilości informacji, które pomogą im zachować istotne szczegóły dotyczące zarządzania ich opieką zdrowotną, dzięki czemu będą bardziej zaangażowani w swoją opiekę i mniej prawdopodobne jest, że będą się martwić, że nie będą mieli dostępu do informacji.

Poprawa relacji lekarz-pacjent

Pacjenci wracający do zdrowia lub leczeni na oddziale mogą często czuć się niespokojni i odizolowani, a także mieć wrażenie, że nie są zorientowani w swojej sytuacji. Pacjenci mogą zapewnić sobie rozrywkę dzięki dostępowi do telewizji i filmów, czasopism, radia i gier wideo.

Na przykład, gdy pacjent jest zajęty telewizją lub grami wideo, jest znacznie mniej prawdopodobne, że będzie przeszkadzał w pracy pielęgniarkom i lekarzom w związku z drobnymi lub niepilnymi sprawami. Wysiłki zmierzające do poprawy doświadczeń pacjentów zwiększyły również satysfakcję pracowników i zmniejszyły ich rotację.

Mogą również korzystać z informacji, linków i filmów edukacyjnych dotyczących ich diagnozy. Może to zachęcić ich do poznania swojej sytuacji i sprawdzenia, jakie kroki mogą podjąć, aby wyzdrowieć w najlepszy możliwy sposób.

Możliwość łatwego zameldowania się na wizytę poprawia doświadczenia pacjentów poprzez przyspieszenie procesu, ale może również pomóc personelowi, który czuje się zestresowany. Wykonywanie tej czynności z poziomu urządzenia oznacza, że pacjenci nie muszą stać w kolejce, aby skorzystać ze wspólnych ekranów do odprawy, co pozwala zaoszczędzić czas i zapewnia społeczny dystans. Dzięki szczęśliwym pracownikom służby zdrowia, ich relacje z pacjentami prawdopodobnie ulegną poprawie.

Poczucie rozrywki i zaangażowania będzie również aktywnie zwiększać zadowolenie pacjentów i chęć współpracy lub współpracy z lekarzami.

Zaangażowanie rodziny i przyjaciół

Wiele osób zostało zmuszonych do korzystania z technologii w szpitalach, kiedy pandemia COVID-19 sprawiła, że pacjenci nie mogli już przyjmować gości. Wideorozmowa stała się dla wielu pacjentów jedyną formą kontaktu ze światem zewnętrznym.

Pracownicy służby zdrowia zachęcali do tego kontaktu, a wkład i zaangażowanie rodziny były bezpośrednio związane z jakością opieki nad pacjentem i poprawą jego wyników zdrowotnych.

PEP pozwala pacjentom dzielić się swoją sytuacją zdrowotną z przyjaciółmi i rodziną. Uzyskanie informacji ze źródeł zewnętrznych, które chcą jak najlepiej dla pacjenta, może również pomóc w ustaleniu rodzaju opieki w domu.

Zaangażowanie rodziny i przyjaciół pomaga również stworzyć środowisko sprzyjające otwartym rozmowom i pytaniom, co złagodzi stres związany z radzeniem sobie z problemami zdrowotnymi.

Ostatecznie, Platforma Zaangażowania Pacjenta daje pacjentom niezależność i rozrywkę, aby utrzymać ich umysły aktywne bez wpływu na pracę personelu medycznego. Nie tylko to, ale także wzmocnienie pozycji pacjenta dzięki temu rozwiązaniu oznacza, że wskaźniki readmisji prawdopodobnie się zmniejszą, ponieważ pacjenci mogą lepiej zrozumieć swoją sytuację i kontynuować skuteczną opiekę po wypisaniu ze szpitala.


Platformy zaangażowania pacjentów są stale rozwijane, aby nadążyć za zmieniającą się technologią, wymaganiami pacjentów i innowacjami w branży. WiFi SPARK jest dumnym właścicielem ulubionej przez NHS platformy PEP, SPARKⓇ Media. Platforma ta, będąca domem cyfrowego zaangażowania, łączy rozrywkę, zaangażowanie i edukację w jednym miejscu, aby poprawić jakość życia pacjentów, gości i personelu.